Søk i denne bloggen

tirsdag 1. november 2011

Det er vi som er IK Start


Som forventet blev det noe stormfullt etter gårsdagens blogginlegg. Hvorfor det blir krangling pga et innlegg som i det store og hele er et hjertesukk fordi VI alltid blir hetset og trakasert på diverse fora etter kamp. Jeg forstår det ikke, men nå er jeg tydeligvis dum…
Ja, faktisk såpass dum at jeg prøver å svare en av kritikerene som i går kunne melde på Twitter at “ det hadde vært gøy å vite IQ`en på gutta I gyldelöves og jeg rødmer bare av å lese det møkka skriver på bloggen sinHer finner du hans svar på hvorfor han misliker dette så sterkt.
Jeg spør innledningsvis, hvor er dette “ovenifra og ned”? Er det, det faktum at det er vi som skaper det lille som er av liv på alle kampene, hjemme såvel som borte? Eller at 9 av 10 sanger de siste 10 årene er laget av såkalt alternative. Om det er dette som setter sinnene i kok så gir jeg opp, men om du ser at de poengene er fakta så kan du få lese videre.
Jeg tror at det er følgende setning som støter dere mest: “Forskjellen på sånne som dere, og sånne som "oss" er at dere forguder spillerne, ledelsen og alle som til enhver tid er ansatt i Start, mens vi elsker KLUBBEN.
Men hvem er OSS og hvem er DERE ?
OSS er alle som kan ha øyane oppe å se at alt ikke til en hver tid er perfekt i klubben vår. Vi ser at Kenneth Høie og flere med han ikke gjør en god nok jobb, ledelsen inkludert. Så ja, der sitter mange på langsiden med drakt, skjerf og hele pakka som er en av oss i denne sammenhengen. Oss er ikke bare vi som står sammen på kamp. Det handler ikke om hvordan du kler deg, det handler om hvordan du tenker.
Vi snakker IK Start, en storklubb fra Norges 5. største by, såklart skal vi kreve at vi er i tippeligaen hvert forbanna år.
DERE er alle som ser en annen vei når ting åpenbart går til helvete. Dere som mener spillerene ikke fortjener dritt når de presterer dritt. Dere som dilter etter ledelse og spillere som om de er viktigere enn dere selv.
Med få ord, jeg tror @starvippen og flere andre kritikere er en av oss innerst inne, men ikke tør å si det. Tenk hva ledelsen og spillerene i klubben hørte at jeg var kritisk til hvordan tingene faktiske er? Vi lever ikke i et diktatur, du kan si hva du vil.
PS! Gjør deg klar til MANGE spørsmål fra folk som er “på andre sida”
Tenk litt på det : “DET ER VI SOM ER IK START”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar