Søk i denne bloggen

onsdag 8. februar 2012

Opp og fram


Jeg går på kamp for å se Start vinne og aller helst vinne stort. Klarer vi ikke det er det som regel ikke godt nok eller dårlig dømming av mannen i sort. Jeg påberoper meg retten til å rope akkurat hva jeg vil og bue på akkurat hvem jeg vil hver eneste kamp. De er der for oss, vi er fansen som betaler…

Hvem faen er jeg som tror jeg kan holde på sånn ? Jeg er Start-supporter som stiller opp på hver hjemmekamp, samt det som lar seg gjøre av bortekamper. På samtlige av disse kampene er jeg en av de få som faktisk prøver å skape liv på stadion.

Det stemmer, det finnes faktisk noe få av oss som prøver å gi det lille ekstra. At 90 % av disse enten går under Gyldenløves- eller Ultras 1905-fanene, såkalte alternative supportere, er vel ingen hemmelighet. Nå har vi brukt denne sesongen på å gi Menigheden en sjanse til å ta oss i mot på feltet, sammen med Ultras 1905,  for å sammen skape litt trøkk på kampene. Helt ærlig syns jeg at vi har gjort en så god jobb som 15-20 personer kan i de aller fleste kampene. Så godt som alle sangene er laget og startet av oss, fakta.

Derfor virker det på oss noe merkelig at vi får så mye dritt fra både Start og andre ”Startfans”. Jeg lurer på hva som er problemet, hva har skjedd på tribunen denne sesongen som gjør vi blir beskyldt for å skape dårlig stemning på tribunen og blir omtalt som søppel på diverse nettfora ?

Derfor er vår konklusjon enkel, vi hører ikke hjemme på feltet, og vil derfor ikke stå der kommende sesong uavhengig av om den offisielle gruppen heter Menigheden eller Tigerberget.

Lykke til i 2012 og vit at om du tror vi er noe for deg så er du hjertelig velkommen hos oss, det være seg på pubben eller tribunen.

1 kommentar:

  1. Nøyaktig hva heter feltet dere står på? Lett sesongkort der!

    SvarSlett